Zdrowe i kolorowe życie dziewczyny informatyka

 
WTOREK, 21.02

Kruche oponki owsiano-kokosowe

kruche oponki

Chciałam napisać, że w tym roku nie mam zamiaru (ani czasu) na “zabawę” w odchudzone pączki i inne typowe dla Tłustego Czwartku wypieki, ale w sumie ja zazwyczaj i tal tego nie robię :p Jeśli mam faktycznie w ten dzień ochotę na pączka to skuszę się na tego tradycyjnego (niech żyje gluten i cukier!) w jednej z ulubionych kawiarni albo przygotuję na ten dzień jakiś szybki, domowy, słodki wypiek. Poza pieczonymi faworkami lub pieczonymi pączkami świetnym rozwiązaniem mogą być właśnie te szybkie, kruche oponki.

PIĄTEK, 17.02

Nie jadłam lepszego tiramisu!

najlepse tiramisu

Kilka dni temu będąc z moim Mężem w kawiarni na walentynkowym deserze doszłam do wniosku, że chyba nigdy nie znajdę tiramisu, które mnie na pewno zachwyci. A już na pewno nie takie, które będzie lepsze od tego wykonanego przeze mnie. Postanowiłam więc wrzucić w końcu na bloga ten przepis, bo jest sprawdzony i naprawdę godny polecenia. I do tego naprawdę łatwy w przygotowaniu, a robi potem duże wrażenie :) Przygotowałam je na nasze wesele, a to chyba najlepszy dowód na to, że przepis jest niezawodny!

ŚRODA, 15.02

Kruche ciasteczka kokosowe z gorzką czekoladą

kruche ciasteczka kokosowe

Uwielbiam te ciasteczka! Są naprawdę szybkie w przygotowaniu, ale jeszcze szybciej znikają z talerza, bo są naprawdę przepyszne! Kruche, z wyraźną kokosową nutą… Świetne na podwieczorek lub drugie śniadanie, albo po prostu – gdy najdzie Was ochota na coś słodkiego bez wyrzutów sumienia. Polecam zrobić od razu z podwójnej porcji, bo naprawdę momentalnie znikają :D Albo i z potrójnej, jeśli zamierzacie podzielić się nimi z rodziną ;)

NIEDZIELA, 12.02

Walentynkowa edycja Health Box

health box edycja walentynkowa

W tym tygodniu (nieco później niż zazwyczaj) wpadła w moje ręce walentynkowa paczka Health Box więc jak co miesiąc zapraszam Was na szybki przegląd zawartości :) Jak zwykle w paczce znalazło się kilka produktów, które wykorzysta każda osoba, która dba na co dzień o to, żeby na jej talerzu znalazły się ciekawe i wartościowe produkty. Jestem bardzo ciekawa, który element przypadł Wam najbardziej do gustu, a który najmniej?

CZWARTEK, 09.02

Jogurt kokosowy

jogurt kokosowy

Domowy jogurt naturalny robiłam już wiele razy z powodzeniem (poza tym jednym przypadkiem, gdy nie wyparzyłam wcześniej słoików – moja wina!). Jogurt kokosowy chciałam zrobić już kilka razy, ale trochę się obawiałam porażki, tym bardziej że litr dobrego mleczka kokosowego kosztuje przynajmniej 15zł a szkoda było by mi go zmarnować. Kiedy jednak ostatnio dorwałam mleczko RealThai na promocji za niecałe 10zł postanowiłam wreszcie spróbować przygotować samodzielnie jogurt kokosowy. Z jakim efektem? Sami się przekonajcie ;)

ŚRODA, 08.02

Chleb z komosy ryżowej

chleb z komosy ryzowej

Chleb z komosy ryżowej na pewno zrobi się niedługo tak samo popularny jak chleb z kaszy gryczanej niepalonej. Jest nie tylko zdrowy, ale również świetnie nadaje się dla osób z wszelkiego rodzaju nietolerancjami pokarmowymi – również dla tych, którzy unikają w swojej diecie drożdży, bo nie są one potrzebne do jego przygotowania. Jego ostateczny smak można dowolnie modyfikować poprzez dodatek pestek, nasion lub ulubionych ziół. Musicie go spróbować, zwłaszcza jeśli lubicie nieoczywiste rozwiązania.

NIEDZIELA, 05.02

TSH to nie wszystko! Diagnozowanie chorób tarczycy – lista niezbędnych badań

diagnozowanie chorob tarczycy

Przy podejrzeniu chorób tarczycy lekarz zawsze zleca zbadanie poziomu TSH we krwi. Normy określające prawidłowe stężenie TSH we krwi mogą się nieco różnić w zależności od laboratorium, w którym wykonujemy badanie, ale zazwyczaj mieszczą się one w przedziale 0,4-4,2 mU/l. Wydawać by się mogło więc, że każdy wynik mieszczący się w podanych “widełkach” jest prawidłowy, nic jednak bardziej mylnego! Dzisiaj postaram się Wam wytłumaczyć, dlaczego należy od razu zmienić lekarza, jeśli wypisał Wam receptę tylko na podstawie wyniku TSH.

CZWARTEK, 02.02

Majonez słonecznikowy (bez jajek)

majonez slonecznikowy

Są dwie grupy osób – Ci, którzy unikają majonezu jak ognia i Ci, którzy mogliby wyjadać go łyżeczką prosto ze słoika. Mi zdecydowanie bliżej do tej drugiej grupy, aczkolwiek na co dzień staram się jednak sięgać po inne, bardziej wartościowe źródła tłuszczy. Czasem jednak mam ochotę na majonez i wtedy chętnie sięgam po ten domowy, robiony na bazie oleju rzepakowego i nasion słonecznika, który świetnie nadaje się zarówno do sałatek, jak i np. jako dodatek do pieczonych warzyw czy jajek w koszulce.

SOBOTA, 28.01

Ciasto marchewkowe – najlepsze!

najlepsze ciasto amrchewkowe

Sama jestem zdziwiona, że ten przepis nie pojawił się jeszcze na blogu. Ciasto marchewkowe pierwszy raz zrobiłam kilka lat temu, kiedy słodkie warzywne wypieki dopiero robiły się popularne. Od tej pory stale znajduje się na liście moich ulubionych ciast, ramię w ramię z cukiniowym murzynkiem (którego też nie ma na blogu, bo zaginęła mi moja najlepsza wersja tego przepisu, a nie pamiętam niestety dokładnych proporcji). Gotowe ciasto możecie posmarować masą twarożkową lub polewą czekoladową.

CZWARTEK, 26.01

Bita śmietana z mleczka kokosowego

bita smiatana z mleczka kokosowego

Bita śmietana przygotowana z mleczka kokosowego może stanowić bazę kremu tortowego, dodatek do lekkich deserów, dekorację pancakes czy omletów albo można w niej po prostu latem “moczyć” truskawki (tak jak to się robiło w dzieciństwie z bitą śmietaną w spray’u). Przygotowanie jej jest dosyć proste, należy jednak przestrzegać kilku ważnych zasad – w przeciwnym wypadku zamiast puszystej bitej śmietany uzyskamy płynną masę kokosową, której już nie da się uratować…