Zdrowe i kolorowe życie dziewczyny informatyka

 
PIĄTEK, 15.12

Marcepan bez cukru

domowy marcepan bez cukru

Wiele osób nie wyobraża sobie świąt bez bakalii. Orzechy, suszone owoce… I marcepan, który najczęściej pojawia się u Was w formie małych batoników w czekoladzie. Wiem, może trudno się im oprzeć – w końcu to połączenie migdałów i czekolady. Jednak gotowe batoniki mają w składzie również dużo cukru i zbędnych dodatków. Dlatego jeśli macie ochotę na batonika – możecie go zrobić sobie w domu na bazie wykonanego samodzielnie marcepanu, który możecie dodać też do ciasta, owsianki lub po prostu… skubnąć kawałek do kawki.

ŚRODA, 13.12

Sernikobrownie (bez glutenu, bez laktozy, bez cukru)

sernikobrownie

Kiedyś nie lubiłam serników ani wszelkich ciast z masami twarogowymi. Ale to najprawdopodobniej dlatego, że zazwyczaj miały w składzie dodatkowo znienawidzone przeze mnie rodzynki. Nie wiem kiedy mi się to zmieniło, może wraz ze zniknięciem wstrętu do rodzynek :p Może nie są one moim ulubionym dodatkiem, ale jestem w stanie je zjeść. Za to serniki pokochałam w każdej postaci! Również w połączeniu z drugą, kontrastową warstwą, jaka jest np w seromaku lub w sernikobrownie, na które przepis mam dzisiaj dla Was.

PONIEDZIAłEK, 11.12

Syrop miodowo-cytrynowy na wzmocnienie odporności

syrop miodowocytrynowy

Podając Wam przepis na syrop imbirowy wiedziałam, że pojawią się pytania o to czy można go przygotować na bazie miodu. Jak większość z Was wie – miód traci swoje zdrowotne właściwości w temperaturze nieco ponad 40℃. Nie oznacza to jednak, że nie można przygotować wzmacniającego syropu posiadającego wszystkie właściwości miodu. Można – wystarczy po prostu przygotować go w nieco inny sposób. Dzisiaj proponuję Wam syrop z cytryną, ale analogicznie możecie przygotować też ten z imbirem.

PONIEDZIAłEK, 04.12

Lekki seromak (bez glutenu)

lekki seromak

Kiedyś nie lubiłam ani sernika, ani makowca. Wszystko dlatego że miały zazwyczaj dużo rodzynek i kandyzowanej skórki, a oba te składniki były dla mnie nie do przełknięcia. Z czasem jednak wszystko się zmieniło i teraz chętnie sięgam po oba te ciasta (aczkolwiek zdecydowanie najbardziej lubię wersje bez dodatków). I to najlepiej połączone w formie lekkiego seromakowca. Większość osób robi go dodatkowo na kruchym spodzie, ja jednak proponuję Wam lżejszą wersję.

PONIEDZIAłEK, 04.12

Zielony koktajl młodości

zielony koktajl mlodosci

Nie ma chyba zielonego koktajlu, którego bym nie wypiła. Wbrew obawom wielu osób – zielone dodatki typu szpinak, jarmuż czy pietruszka “gubią się”, gdy odpowiednio połączymy ja z dojrzałymi, słodkimi owocami. Jeśli umiejętnie połączycie “zieleninę” z innymi dodatkami otrzymacie nie tylko zdrowy, ale również przepyszny koktajl, który doda Wam energii na długi czas oraz odżywi Wasz organizm od wewnątrz. Moja dzisiejsza propozycja to orzeźwiający koktajl młodości z awokado.

PIĄTEK, 01.12

Syrop imbirowy

syrop imbirowy na zime

Gdy pokazałam wczoraj na Instagramie, że przygotowuję na zimę syrop imbirowy od razu pojawiło się mnóstwo pytań i próśb o przepis. Jak się pewnie większość z Was domyśla – nie jest to żaden fit syrop, tylko tradycyjny syrop konserwowany sporą (choć i tak zmniejszoną) ilością cukru, dzięki któremu postoi dłużej i się nie zepsuje. Świetnie sprawdzi się jako dodatek do herbaty czy nawet piwa. Ładnie zapakowany jest też fajnym pomysłem na własnoręcznie przygotowany prezent mikołajkowy lub świąteczny :)

CZWARTEK, 30.11

Mleko migdałowe

mleko migdalowe

W związku ze zwiększoną potrzebą pilnowania tego co jem i przejściem pod skrzydła dietetyka w naszej kuchni na nowo pojawiły się mleka roślinne, które osobiście bardzo lubimy oboje więc chętnie po nie sięgamy. Oczywiście nie kupujemy żadnych gotowców tylko przygotowuję mleko roślinne sama w domu. Na blogu jest już przepis na uwielbiane przez Was mleko kokosowe, owsiane, z orzechów włoskich i z komosy. Dzisiaj mam dla Was sprawdzony przepis na mleko migdałowe. Świetne zwłaszcza do owsianki i kawy!

ŚRODA, 29.11

Fit Ferrero Rocher

fit ferrero rocher

Było już jogurtowe rafaello, to teraz pora na zdrowszą wersję popularnych czekoladowo-orzechowych kuleczek, którymi na pewno chętnie zajadają się niektórzy z Was. Sama czasem sięgną po ulubione, gotowe słodycze, ale na co dzień zdecydowanie wybieram te, która sama przygotowuję z bardziej wartościowych składników niż cukier, olej palmowy i różne polepszacze. Gwarantuję, że te intensywnie czekoladowe kuleczki posmakują nawet największym fanom gotowych słodyczy znanych marek.

NIEDZIELA, 26.11

Bułeczki śniadaniowe z ziarnami

buleczki sniadaniowe z ziarnam

W naszym domu chleb gości naprawdę sporadycznie. Nie dlatego, że go nie lubi. Wręcz przeciwnie – mamy do niego ogromną słabość i nie raz zdarzało się, że świeży bochenek znikał (prawie) na raz… Teraz już rzadziej zdarzają się takie incydenty :p My sami też odzwyczailiśmy się od codziennego jedzenia pieczywa i wcale nam go tak (a przynajmniej mi, mąż czasem po prostu musi zjeść kawałek) nie brakuje. Gdy jednak w porze śniadaniowej lub kolacyjnej mamy gości to chętnie przygotowuję dla nich te szybkie bułeczki z ziarnami.

SOBOTA, 25.11

Pomysł na imprezę: sałatka makaronowa z rukolą, suszonymi pomidorami i dynią

salatka makaronowa z rukola

Gdybyście mnie zapytali jeszcze miesiąc temu o dokładne proporcje tej sałatki to nie wiedziałabym co mam Wam powiedzieć, bo zawsze robię ją na oko. Jest to jedna z prostszych i smaczniejszych sałatek więc ostatnio przy okazji jej przygotowywania na wieczorne spotkanie ze znajomymi postanowiłam dokładnie sprawdzić ile to jest tak naprawdę to moje na oko, żeby móc się z Wami podzielić przepisem. Dzisiaj dodatkowo udało mi się, przy okazji naszych mini Andrzejek cyknąć fotkę, która pozwoliła wreszcie opublikować ten przepis.